Семінар
«Метод усної історії в мультикультурній освіті»,
Київ, 5 червня 2014 р.

 seminar_05_06_2014_1 seminar_05_06_2014_4

 5 червня 2014 р. в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка відбувся семінар на тему «Метод усної історії в мультикультурній освіті». Семінар проводився в рамках Українського освітнього проекту «Усна історія», що його реалізує в Україні чеська громадська організація «Асоціація з міжнародних питань».

Ця організація вже більш ніж сім років сприяє налагодженню діалогу між українськими і чеськими вчителями, знайомить українських викладачів з досвідом реформування системи освіти в Чеській республіці, з новими сучасними інтерактивними методами навчання. Важливою складовою такої діяльності є ознайомлення українських освітян з можливостями застосування методу усної історії в навчальному процесі, що давно стало широковживаною практикою в багатьох країнах Європи, зокрема і в Чехії (більше про проект: http://www.ustnayaistoriya.info)

У роботі семінару брали участь студенти історичного факультету Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. Проводила семінар Каріна Горені, аспірантка університету ім. Т. Г. Масарика (м. Брно, Чеська Республіка). Вона вивчає питання колективної пам’яті у Східній Європі та проблему суспільного примирення з трагічним минулим ХХ ст. Каріна Горені є також лектором проекту «Історія для ХХІ століття» чеського Дослідницького інституту тоталітарних режимів.

У ході семінару були обговорені методологічні проблеми застосування методу усної історії в наукових студіях. Найбільш жвавий інтерес учасників семінару викликало обговорення сучасного стану усноісторичних студій у Чеській Республіці та в пострадянських країнах. Дискусія виявила багато спільних рис в тематиці дослідницьких проектів з історії тоталітарних режимів на сході Європи, в підходах до оцінки комуністичного минулого. Учасники семінару відзначили, що як в Чехії, так і в Україні дослідники відходять від виключної концентрації на проблемах диктатури і порушень прав людини в країнах колишнього соціалістичного табору, намагаються врахувати ширше багатоголосся реального досвіду життя в суспільствах, які нині прийнято характеризувати як тоталітарні.

Микола Боровик.

 seminar_05_06_2014_5  seminar_05_06_2014_6