Новини
  Анонси/оголошення

Конференції УАУІ

Академічне життя

Нові книжки

 
Публікації
  За участі/підтримки УАУІ

Публікації членів УАУІ

Усні історії

Практикум

 
Проекти
  За участі/підтримки УАУІ

Проекти членів УАУІ

Центри усної історії

 
  Буськ-Красне

Бердичів

Київ

Тернопіль

Львів

 
Члени
  Члени Асоціації

Статут

Форма заяви

 
Ресурси
  Асоціації усної історії

Бібліографія

Етика і копірайтинг

Цитатник

 
  Знайдіть нас у Facebook
 
  Карта сайту

 

Відео-інтерв'ю, дозвіл на використання та індексований протокол зберігаються в Українському громадському архіві усних історій (УГАУІ).

На своєму сайті УГАУІ надає можливість ознайомитися з індексованим протоколом та основними відео-фрагментами інтерв'ю.

Індексація і розтекстовка відео-фрагментів максимально передають особливості мовлення оповідач(ок)ів.

Для отримання доступу для роботи з повними версіями інтерв'ю, прохання звертатися до Української Асоціації Усної Історії за адресою info[a]oralhistory.com.ua

Валентина Фетісова (1934 р.н.), м. Тернопіль

 

Відео 1:

00:22 - Хлопок.

00:46 – Представлення, за національністю – росіянка, 70р. живе у Тернополі, з 1945р.

00:58 – Розповідь про дитинство, народження в Києві, про батьків.

1:21 – Евакуація в Горківську обл., повернення до Києва, смерть батька.

1:50 – Розповідь про життя батька, матері.

2:48 –  Розповідь про сімю матері, страх бабці, НЄП, колективізація, розкуркулення, спротив.

4:23 – Розповідь про сестру матері, що жила на Чернігівщині, в селі на Батурінському шляху.

4:48 – Розповідь про бабцю, яка любила читати Кобзар, та дідуся, який не хотів вступати до колгоспу.

6: 00 – Виїзд із села дітей бабці до міста, знайомство матері і батька в Києві і її народження.

6:50 – Розповідь про тата, був майором, мав контузію, смерть його.

8:48 – Розповідь про маму і статус сімї після смерті батька, повернення після евакуації до Києва у 1944р.

9:40 – «Там ходила до школи, жили під Києвом у с. Марянівка.»

10:20 – Опис села (по один бік вулиці жили українці, по інший поляки), розповідь про господиню Франю.

10:52 – Життя та навчання в школі.

Фрагмент 1: 12:20 – 13:39 9 травня ми ще вчилися в школі. Це була чи неділя, чи день був такий – сонячний, гарний.  По селу, вулиця така довга, на коні скакав голова селищної ради та кричав. Що він кричав, я не пам’ятаю. Тільки пам’ятаю, що всі баби вибігали з хат, а там згарища великі були, хати одна від одної далеко стояли, і всі кричали та дуже плакали. Потім в 45му році хоч і війна закінчилася, але було якось… я не знаю, чи військовий стан чи що. Коротше кажучи, оця частина України – Західна сюди можна було їхати тільки по пропусках, спеціальні пропуски виписували.

13:16 – Життя після війни та переїзд до Тернополя.

13:47 – Опис про зруйнований Тернопіль.

14:08 –  Роки в російській школі Тернополя, опис школи.

14:58 – Розповідь про подругу, що живе на Кузбасі, як їх запихали хлопці в тумбочки.

15:30 – Розповідь про світло в хаті, яку робили з гільзи.

16:18 – Згадування вулиці Костюшко, Правди, Камінної. Історія російської школи.

18:05 – Розповідь про сім"ю кузини, що жила у вагоні.

18:42 – Національність учнів школи.

19:00 – Розповідь про сніданки, які готувала бабуся до школи і як ділилася із однокласником.

20:20 – Бідне дитинство, але без голоду.

20:45 – Розповідь про панчохи, хустинки, шляпки.

21:40 – Запитання: після школи Ви пішли до праці чи продовжили навчання?

21:46 – В 1953р. закінчила школу,

22:23 – Розповідь про клас та класного керівника Людмилу Матвєєвну, як вона годувала дитину під час роботи.

23:39 – Порівняння з сучасною молоддю, настанова бабці: «Мовчіть! Мовчіть!»

24:05 – Розваги дитинства, поїздка до Ленінграду, повернення до Тернополю, перша робота у бібліотеці.

26:01 – Розповідь про екзамени в Києвському університеті, та викладачів іспанців.

27:54 – Українізація за Хрущова, та вибір школи.

28:45 – Стипендія та виживання в університеті.

Фрагмент 2: 29:54 –31:11 По Володимирській ходив трамвай, і біля університету зупинка була. Сходили каліки, сліпі в основному. Це були льотчики, танкісти. В них були обгорілі обличчя, вони йшли такою веревеничкою. Один одному на плече клав руку й попереду йшов той, хто більш менш бачив. Вони були в таких страшних шинелях, хоч вже десять років, як скінчилася війна. Вони вчилися в основному на істориків, філологів, такі факультети. У них в групі хтось там з дівчат був, що бачили й читали конспекти.

31:45 – Розповідь про 10 соток, за рахунок, яких жили. Повернення до Тернополя та робота в школі, мода на чоловічі професії.

34:30 – Розповідь про те як хотіла приписатися у Києві, але не вийшло.

36: 07 - Опис Києва

37:35 – Опис Тернополя.

Відео 2:

00:03 – Відбудова Тернополя.

04:30 – Запитання: «Які були у Вас життєві захоплення?»

04:41 – Театр, музика

07:54 – Запитання: «Навантаження в школі було велике?»

08:24 – Розповідь про суспільне навантаження – була секретарем парторганізації, профкомом.

08:50 – Запитання: «Чи складно було поєднувати роботу та домашні справи?»

09:38 – « Але я не шкодую»

09:46 – Запитання: «Чи допомагали в сімї?»

10:00 – Мама допомагала, чоловіки -0,0%.

10:48 – Спогади про учнів, вірш «Маркіян- цехмайстер»

13:28 – Підсумок життя (невдоволення ним)

!4:17 -  Запитання про кохання.

14:20 – Оповідь про кохання перейшла в оповідь про сестру у якої таємно брала книги про кохання.

16:30 – Запитання: «Що хотіли б змінити у житті?»

16:34 – «Нічого..».

17:30 – Запитання: «Які свята відзначали?»

17:33 – 8 Березня, 23 Лютого. Згадала про Юрія Гайду, який вмів організовувати свята.

20:17 – Запитання: «Що найбільше приносило радість?».

20:19 – Учні, випускники, обновки.

22:33 – Запитання: « Як діставали обновки?»

22:34 – «По всякому…»

23:05 – Запитання: «Зарплати вистачало?»,

23:07 – «Жила, як мама - від пенсії до пенсії»

24:01 - Спомин про Тернопіль, про те як сюди приїздили, щоб врятуватися від голоду, про полоненних німців.

29:14 – Запитання про дітей.

29: 16 – Розповідь про сина.

Частина 3. (лише аудиозапис)

00:00 – Розповідь про сина.

08:43 – Запитання: «Син навчався в тій школі, де ви працювали?»

08:55 – Ні, в школі, що була поруч із житлом.

09:46 – Запитання: «Як Вам працювалось?».

10:00 – Проблем на роботі не було.

10:22 – Запитання: «Які релігійні свята відзначали?»

10:49 – Розповідь про бабцю та церкву.

14:00 – Запитання: «Коли працювали в школі, релігійні свята святкували?».

14:25 – Розповідь про те, як заставляли в школі слідкувати за учнями, що ходили до церкви. Розповідь про відносини у суспільстві.

16:14 – Опис Тернополя.

18:28 – Розповідь про єврейську сімю, яку репресували, про взаємодопомогу, про хлопця з репресованої сімї.

21:29 – Розповідь про ученицю та апельсин.

 

  Останні матеріали:

Літня школа «Усна історія», 8-14 липня 2018 року с. Яблуниця, Івано-Франківська область, Україна
Центр усної історії Ізмаїльського державного гуманітарного університету
Наукова конференція "Усна історія і політичний ангажемент: (а)політичність усноісторичних досліджень у сучасній Україні"
Архів усних історій Чорнобильської історичної майстерні (м. Харків)
Центр усної історії при лабораторії соціологічних досліджень Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького
  Найбільше читають:

В горах Афгана… / Н. В. Бривко (вступ. сл.). – Донецк: ООО «Східний видавничий дім», 2014. – 274 с.
Джерела пам’яті. Історико-краєзнавчий альманах. Випуск 3: «Та не дарма були ми на землі…»
Wiktoria Kudela-Świątek. Odpamiętane: o historii mówionej na przykładzie narracji kazachstańskich Polaków o represjach na tle narodowościowym i religijnym. Kraków: Universitas 2013, 372 pp. + CD
A Research Introduction to the Holocaust in the Soviet Union
Call for papers "GALICIA IN MOTION‐ PERCEPTIONS, ENCOUNTERS, ENTANGLEMENTS". Deadline: 15 September 2014
  Резерв

Підписатися на новини
Задати питання
Висловити свою думку
 

  Copyright © Українська асоціація усної історії