Новини
  Анонси/оголошення

Конференції УАУІ

Академічне життя

Нові книжки

 
Публікації
  За участі/підтримки УАУІ

Публікації членів УАУІ

Усні історії

Практикум

 
Проекти
  За участі/підтримки УАУІ

Проекти членів УАУІ

Центри усної історії

 
  Буськ-Красне

Бердичів

Київ

Тернопіль

Львів

 
Члени
  Члени Асоціації

Статут

Форма заяви

 
Ресурси
  Асоціації усної історії

Бібліографія

Етика і копірайтинг

Цитатник

 
  Знайдіть нас у Facebook
 
  Карта сайту

 

Відео-інтерв'ю, дозвіл на використання та індексований протокол зберігаються в Українському громадському архіві усних історій (УГАУІ).

На своєму сайті УГАУІ надає можливість ознайомитися з індексованим протоколом та основними відео-фрагментами інтерв'ю.

Індексація і розтекстовка відео-фрагментів максимально передають особливості мовлення оповідач(ок)ів.

Для отримання доступу для роботи з повними версіями інтерв'ю, прохання звертатися до Української Асоціації Усної Історії за адресою info[a]oralhistory.com.ua

Валентина Фетісова (1934 р.н.), м. Тернопіль

 

Відео 1:

00:22 - Хлопок.

00:46 – Представлення, за національністю – росіянка, 70р. живе у Тернополі, з 1945р.

00:58 – Розповідь про дитинство, народження в Києві, про батьків.

1:21 – Евакуація в Горківську обл., повернення до Києва, смерть батька.

1:50 – Розповідь про життя батька, матері.

2:48 –  Розповідь про сімю матері, страх бабці, НЄП, колективізація, розкуркулення, спротив.

4:23 – Розповідь про сестру матері, що жила на Чернігівщині, в селі на Батурінському шляху.

4:48 – Розповідь про бабцю, яка любила читати Кобзар, та дідуся, який не хотів вступати до колгоспу.

6: 00 – Виїзд із села дітей бабці до міста, знайомство матері і батька в Києві і її народження.

6:50 – Розповідь про тата, був майором, мав контузію, смерть його.

8:48 – Розповідь про маму і статус сімї після смерті батька, повернення після евакуації до Києва у 1944р.

9:40 – «Там ходила до школи, жили під Києвом у с. Марянівка.»

10:20 – Опис села (по один бік вулиці жили українці, по інший поляки), розповідь про господиню Франю.

10:52 – Життя та навчання в школі.

Фрагмент 1: 12:20 – 13:39 9 травня ми ще вчилися в школі. Це була чи неділя, чи день був такий – сонячний, гарний.  По селу, вулиця така довга, на коні скакав голова селищної ради та кричав. Що він кричав, я не пам’ятаю. Тільки пам’ятаю, що всі баби вибігали з хат, а там згарища великі були, хати одна від одної далеко стояли, і всі кричали та дуже плакали. Потім в 45му році хоч і війна закінчилася, але було якось… я не знаю, чи військовий стан чи що. Коротше кажучи, оця частина України – Західна сюди можна було їхати тільки по пропусках, спеціальні пропуски виписували.

13:16 – Життя після війни та переїзд до Тернополя.

13:47 – Опис про зруйнований Тернопіль.

14:08 –  Роки в російській школі Тернополя, опис школи.

14:58 – Розповідь про подругу, що живе на Кузбасі, як їх запихали хлопці в тумбочки.

15:30 – Розповідь про світло в хаті, яку робили з гільзи.

16:18 – Згадування вулиці Костюшко, Правди, Камінної. Історія російської школи.

18:05 – Розповідь про сім"ю кузини, що жила у вагоні.

18:42 – Національність учнів школи.

19:00 – Розповідь про сніданки, які готувала бабуся до школи і як ділилася із однокласником.

20:20 – Бідне дитинство, але без голоду.

20:45 – Розповідь про панчохи, хустинки, шляпки.

21:40 – Запитання: після школи Ви пішли до праці чи продовжили навчання?

21:46 – В 1953р. закінчила школу,

22:23 – Розповідь про клас та класного керівника Людмилу Матвєєвну, як вона годувала дитину під час роботи.

23:39 – Порівняння з сучасною молоддю, настанова бабці: «Мовчіть! Мовчіть!»

24:05 – Розваги дитинства, поїздка до Ленінграду, повернення до Тернополю, перша робота у бібліотеці.

26:01 – Розповідь про екзамени в Києвському університеті, та викладачів іспанців.

27:54 – Українізація за Хрущова, та вибір школи.

28:45 – Стипендія та виживання в університеті.

Фрагмент 2: 29:54 –31:11 По Володимирській ходив трамвай, і біля університету зупинка була. Сходили каліки, сліпі в основному. Це були льотчики, танкісти. В них були обгорілі обличчя, вони йшли такою веревеничкою. Один одному на плече клав руку й попереду йшов той, хто більш менш бачив. Вони були в таких страшних шинелях, хоч вже десять років, як скінчилася війна. Вони вчилися в основному на істориків, філологів, такі факультети. У них в групі хтось там з дівчат був, що бачили й читали конспекти.

31:45 – Розповідь про 10 соток, за рахунок, яких жили. Повернення до Тернополя та робота в школі, мода на чоловічі професії.

34:30 – Розповідь про те як хотіла приписатися у Києві, але не вийшло.

36: 07 - Опис Києва

37:35 – Опис Тернополя.

Відео 2:

00:03 – Відбудова Тернополя.

04:30 – Запитання: «Які були у Вас життєві захоплення?»

04:41 – Театр, музика

07:54 – Запитання: «Навантаження в школі було велике?»

08:24 – Розповідь про суспільне навантаження – була секретарем парторганізації, профкомом.

08:50 – Запитання: «Чи складно було поєднувати роботу та домашні справи?»

09:38 – « Але я не шкодую»

09:46 – Запитання: «Чи допомагали в сімї?»

10:00 – Мама допомагала, чоловіки -0,0%.

10:48 – Спогади про учнів, вірш «Маркіян- цехмайстер»

13:28 – Підсумок життя (невдоволення ним)

!4:17 -  Запитання про кохання.

14:20 – Оповідь про кохання перейшла в оповідь про сестру у якої таємно брала книги про кохання.

16:30 – Запитання: «Що хотіли б змінити у житті?»

16:34 – «Нічого..».

17:30 – Запитання: «Які свята відзначали?»

17:33 – 8 Березня, 23 Лютого. Згадала про Юрія Гайду, який вмів організовувати свята.

20:17 – Запитання: «Що найбільше приносило радість?».

20:19 – Учні, випускники, обновки.

22:33 – Запитання: « Як діставали обновки?»

22:34 – «По всякому…»

23:05 – Запитання: «Зарплати вистачало?»,

23:07 – «Жила, як мама - від пенсії до пенсії»

24:01 - Спомин про Тернопіль, про те як сюди приїздили, щоб врятуватися від голоду, про полоненних німців.

29:14 – Запитання про дітей.

29: 16 – Розповідь про сина.

Частина 3. (лише аудиозапис)

00:00 – Розповідь про сина.

08:43 – Запитання: «Син навчався в тій школі, де ви працювали?»

08:55 – Ні, в школі, що була поруч із житлом.

09:46 – Запитання: «Як Вам працювалось?».

10:00 – Проблем на роботі не було.

10:22 – Запитання: «Які релігійні свята відзначали?»

10:49 – Розповідь про бабцю та церкву.

14:00 – Запитання: «Коли працювали в школі, релігійні свята святкували?».

14:25 – Розповідь про те, як заставляли в школі слідкувати за учнями, що ходили до церкви. Розповідь про відносини у суспільстві.

16:14 – Опис Тернополя.

18:28 – Розповідь про єврейську сімю, яку репресували, про взаємодопомогу, про хлопця з репресованої сімї.

21:29 – Розповідь про ученицю та апельсин.

 

  Останні матеріали:

Наукова конференція "Усна історія і політичний ангажемент: (а)політичність усноісторичних досліджень у сучасній Україні"
Архів усних історій Чорнобильської історичної майстерні (м. Харків)
Центр усної історії при лабораторії соціологічних досліджень Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького
Усноісторичні проекти науково-дослідної лабораторії «Історичне краєзнавство Уманщини» Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
Навчальна лабораторія «Центр усної історії» при кафедрі новітньої історії України історичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка
  Найбільше читають:

В горах Афгана… / Н. В. Бривко (вступ. сл.). – Донецк: ООО «Східний видавничий дім», 2014. – 274 с.
Джерела пам’яті. Історико-краєзнавчий альманах. Випуск 3: «Та не дарма були ми на землі…»
Wiktoria Kudela-Świątek. Odpamiętane: o historii mówionej na przykładzie narracji kazachstańskich Polaków o represjach na tle narodowościowym i religijnym. Kraków: Universitas 2013, 372 pp. + CD
A Research Introduction to the Holocaust in the Soviet Union
Call for papers "GALICIA IN MOTION‐ PERCEPTIONS, ENCOUNTERS, ENTANGLEMENTS". Deadline: 15 September 2014
  Резерв

Підписатися на новини
Задати питання
Висловити свою думку
 

  Copyright © Українська асоціація усної історії